In Cellobende ontdek je hoe raar grote mensen zich soms gedragen. Ze hebben allemaal regels, want afspraak is afspraak. Ze verwachten heel veel van alles en iedereen, vooral van hun eigen kinderen. Het gekste is misschien nog wel dat je altijd moet doen wat de meester zegt.
De voorstelling, onder regie van Jochem Stavenuiter, wordt gespeeld door Cello Octet Amsterdam. Voor hen schreven Morris Kliphuis en Aftab Darvishi nieuwe muziek, op basis van Guus Kuijers boek Hoe Mieke Mom haar maffe moeder vindt. Het is muziek die je laat wegdromen en je fantasie de vrije loop geeft. Totdat er weer een volwassene langskomt die je met beide benen op de grond zet.
Cello Octet Amsterdam is een avontuurlijk collectief van cellisten dat staat voor nieuwe muziek en interdisciplinaire voorstellingen. In de hedendaagse muziekwereld is het ensemble niet meer weg te denken, onder andere door samenwerkingen met componisten zoals Philip Glass, Sofia Gubaidulina, Michael Gordon en Kate Moore. Arvo Pärt zei na de première van zijn eerste compositie voor het Cello Octet: ‘Ze zijn goud waard, ik heb dit ensemble 10 jaar te laat ontdekt.’