Happy Hour
mugmetdegoudentand
Een komische en genadeloze voorstelling over bubbels (geen drank).
Drie vrouwen ontmoeten elkaar in een bar. Het is Happy Hour. De emoties lopen al snel hoog op, en een ontploffing lijkt onvermijdelijk. Maar wanneer komt die? Blijft humor hun sterkste wapen, of slaat een nieuwe realiteit gaten in hun overtuiging? Lineke Rijxman, Malou Gorter en Margo Verhoeven zoeken de extremen op in deze komische en genadeloze voorstelling over populisme.
Lineke Rijxman over Happy Hour: “De werkelijkheid is krankzinniger en absurdistischer dan je kunt bedenken. De ratio is verdacht, de emotie staat voorop. Je kunt je er moeizaam of bijna niet tegen verweren. Wat is waar? Wat is een leugen?”
► Toegang met een QRcode via de CoronaCheck-app
U krijgt toegang tot onze concerten, evenementen en voorstellingen met een coronatoegangsbewijs, dit is een vaccinatie-, test- of herstelbewijs. Toon bij de ingang een QRcode via de CoronaCheck-app of een print van deze QRcode, altijd in combinatie met een identiteitsbewijs. Meer informatie over de CoronaCheck-app vindt u hier.
CREDITS
spel: Lineke Rijxman, Malou Gorter en Margo Verhoeven
teksten: Lineke Rijxman, Joan Nederlof, Sheila Sitalsing en Rebekka de Wit
eindregie: Ola Mafaalani, Franky Ribbens en Daphe de Winkel
In de pers
'Ook in deze voorstelling zit Mugmetdegoudentand weer bovenop de actualiteit'
'Gorter steelt wijdbeens en grofgebekt de show: eerst als achterhaalde socialist, daarna als rechts-rabiate woordvoerder van ‘de gewone Nederlander’.'
'Taalspelletjes, misverstanden, ironie, rollenspel – in Happy Hour zit het allemaal.'
'Door de slimme formuleringen en hart-en-ziel-spel van de vrouwen gebeurt er iets bijzonders… (…) door het overtuigende spel van alle actrices ga je automatisch mee met hun argumenten, hoe tegenovergesteld die ook mogen zijn'
'Gorter speelt geweldig. Onderuitgezakt, benen uit elkaar, rok tot rond haar middel opgeschort knauwt ze over „ruggengraatloze” elite en „kansenparels”. Ze vindt het lekker om „rechts” te spelen, zegt ze, en het is heerlijk om naar te kijken.'
'Rijxman, ook auteur van het stuk, heeft als verwarde bemiddelaar die het niet meer weet de scherpste rol. Met een mooie observatie over hoe de term ‘Gutmensch’ van geuzennaam een belastering werd. De hardste schreeuwers worden gehoord, stelt ze vast.'